Tuesday, March 23, 2010

Webbdagarna

Jag försöker ivrigt få mina kollegor på kommunikationsenheten att inse att iPhone och dylika smartphones är framtiden (har väl lyckats få med mig en till två än så länge, ten more to go!), men som med allt annat gäller det att göra det smart. Jag är allergisk mot webbkampanjer som inte ger besökaren någon nytta, eller som bara handlar om att skrika ut ett budskap. Men hur lyckas jag övertyga att lämna dessa tröga traditioner? För det mest pinsamma vore ju om vi började ta fram en iPhone-app med den sortens föråldrade kommunikation.

Idag på webbdagarna fick jag ändå se några lyckade exempel. SF Bio:s iPhone är en solklar nytta för oss filmälskare, och Hemnets iPhone-app skulle jag lätt använda om jag sökte bostad.

Inte för att jag nu har en iPhone. För på jobbet får jag nöja mig med sugiga HTC Touch Cruise, och privat inväntar jag antingen en attittydförändring på jobbet eller att nya iPhone kommer ut till sommaren. Känner dock att jag inte kan missa en enda minut av denna utveckling, så kanske orkar jag inte vänta så mycket längre.

Som killen från Apegroup sa; mobilapplikationer är som Internet var på slutet av 90-talet; början på något helt nytt! Vem vill inte vara med om det?

No comments:

Post a Comment