Saturday, May 30, 2009

Om mig:

Född 1982. Uppvuxen i Kiruna i en dansant postfamilj. Bott tre år i Göteborg, numera bosatt i Stockholm sen 2006.

Arbetar som webbredaktör/kommunikatör. Ibland medverkar jag i någon antologi, håller föredrag eller deltar i panelsamtal.

Har en examen inom TV-regi vid Institutet för Högre TV-utbildning (IHTV).

Tidigare skolinformatör om homo-, bisexualitet och trans, RFSL. Arbetat som reporter för Norrländska Socialdemokraten i flera år inom nyheter, sport, nöje, kultur.

Har ett antal akademiska poäng inom medie- och kommunikationsvetenskap, genushistoria/-vetenskap, sociologi, Europakunskap och sexologi. Är diplomerad feminist vid Kvinnofolkhögskolan.

Som ung har jag knegat som brevbärare och handläggare på Radiotjänst.

Jag har en stor förkärlek till Internet och allt vad det innebär. Ända sen jag fick ett modem hem när jag var sådär 14 år har jag varit helt fast.

Samhällsfrågor står mig särskilt nära. Inte minst jämställdhet, sexualpolitik, arbetsmarknads- och bostadspolitik.

Och så gillar jag att dansa lindy hop!

No comments:

Post a Comment